Selasa, 14 Juni 2022

Contoh Karangan Cita-cita Saya Menjadi Seorang Polis

Anda boleh menghafal karangan ini untuk membiasakan diri dengan karangan insyak dalam bahasa arab. Papa bertugas sebagai pegawai tentera udara berpangkat mejar.


Contoh Karangan Cita Cita Saya Menjadi Askar Transriau Com Portal Berita Untuk Semua Orang Kadang Kala Aku Terpaksa Mengorbankan Waktu Cutiku Untuk Bertugas Inurlhtmlintitleindex63313s

Profesi disebut juga dengan pekerjaan.

Contoh karangan cita-cita saya menjadi seorang polis. Polisi menurutku layaknya seorang pahlawan di sebuah film yang membantu orang yang membutuhkan pertolongan mereka tanpa pamrih seperti power rangers ataupun spider man. Kita akan lebih bersemangat untuk belajar mencapai cita-cita yang kita impikan. Cita-cita saya setelah lulus kuliah nanti adalah menjadi seorang wirausaha yang sukses karena itu merupakan cita-cita saya dari kecil.

Cita-citaku jadi Pemain Piano adalah I want to be a Pianist. Bulan Agustus pun tiba. Ada yang ingin menjadi doktor peguam guru dan sebagainya.

Diatas merupakan salah satu contoh karangan singkat tentang cita cita menjadi seorang Tentara atau Polisi. Alasan aku ingin menjadi polisi karena aku ingin menghentikan pengedaran narkoba di lingkungan masyarakat supaya tidak ada anak muda yang menggunakan narkoba dan membuat penerus bangsa yang berguna. Bapaku juga anggota polis.

Bagi saya polisi tetap menjadi sosok yang membanggakan. Guru mendidik murid-murid supaya tahu membaca menulis dan mengira Penutup. Dokter adalah pekerjaan yang mulia selain dapat membantu orang yang sedang sakit menganalisa penyakit memberikan resep obat juga dianggap sebagai orang yang memiliki kecerdasan.

Contoh Karangan Cita Cita Menjadi Seorang Pengusaha dalam Bahasa Inggris dan Artinya. Saya ingin menjadi seorang anggota polis kerana anggota polis boleh membantu orang yang dalam kesusahan. When I was 7 a lot of peers told me that they wanna be a dotor an austronaut police officer or a teacher.

Cita-cita Sebagai Seorang Doktor. Yang tinggal hanyalah cita-cita untuk menjadi tentera ahli perniagaan ahli astronomi dan atlet. Selain itu cita-cita ialah satu keinginan atau satu hasrat yang mendalam di dalam hati.

Karangan Upsr cita-cita Doktor Kebanyakan orang ada cita-cita. Contoh Karangan Keperihalan UPSR Cita-cita Saya Rangka Karangan Permulaan. Jadi dokter dari dulu tetap favorit.

Ada yang ingin menjadi doktor peguam guru dan sebagainya. Karangan hendaklah tidak melebihi 100 patah perkataan. Cita-cita merupakan impian seseorangCita-cita saya ialah menjadi seorang akauntanItulah cita-cita saya sejak kecil lagi.

Jadi dokter dari dulu tetap favorit. Contoh Karangan Bahasa Arab Cita Cita Saya Seorang Guru. Contoh Karangan Cita cita Menjadi Dokter Gigi.

Belajar dengan bersungguh-sungguh untuk mencapai cita-cita. Cita-citaku jadi Pemain Suling adalah I want to be a Flutist. Banyak sekali orang yang memiliki kemampuan dan keterampilan tetapi.

Setiap orang mempunyai cita-cita sendiri Isi. Cita-cita ini biasanya bermula sejak sesorang itu kecil lagi. Sebagai murid kita boleh memasang pelbagai impian untuk menjadi apa sahaja.

Menurut ibu seorang akauntan merupakan manusia yang berjasaAkauntan akan menguruskan kewangan sesebuah syarikatMalahan akauntan juga akan menasihati pihak pengurus syarikat supaya memperoleh keuntungan yang besar. Cita-cita saya adalah menjadi seorang juruterbang----- 040404040404 Contoh Karangan 5. Karangan cita cita menjadi Dokter Gigi.

Ada macam-macam lomba yang digelar. Namun seiring berjalannya waktu saya tidak pernah lagi bercita-cita menjadi polisi karena postur tubuh yang tidak mendukung. Kalau ingin menjadi seorang guru kita hendaklah mendapat ijazah pendidikan di institusi perguruan terlebih dahulu.

Sejak kecil lagi aku bercita-cita menjadi anggota polis. Kadang kala aku terpaksa mengorbankan waktu cutiku untuk bertugas. Anggota polis boleh menangkap orang yang melakukan kesalahan atau melanggar undang-undang.

Kita boleh lebih berdisiplin apabila menjadi seorang anggota polis. Contoh Karangan Cita Cita Saya Menjadi Askar Karangan Tentang Cita Cita Dan Kerjaya Dulusaya masih ingat lagi time kecik2 bila arwah mak saya tunjukkan sekeping gambar yang memang dah lamapudar dan jenis pic lama2. Everybody can be everything that the first thing that was acrossed into my mind when I was thingking about my future.

Tugasku amat mencabar terutama ketika kejadian jenayah berlaku. Pernah juga saya ungkapkan cita-cita itu kepada Mama namun Mama saya cuma tersenyum sambil menganggukkan kepala. Every children has a dream that are has a dream as a teacher doctor police or another dream that has a one purpose useful for another person and also citizen.

Masih begitu banyak profesi mulia yang dapat kamu geluti sebagai bentuk konstribusi kamu terhadap negara. Bayangkanlah cita-cita yang dipendam selama 14 tahun lebur begitu sahaja. Setiap orang mempnyai cita-cita.

Cita-cita yang dipilih haruslah manfaat untuk diri masyarakat dan negara. Cita cita menjadi Pengusaha Wirausaha Wiraswatawan adalah I want to be an Entrepreneur. Contoh Karangan Cita-cita Menjadi Pengusaha Dalam Bahasa Inggris.

Tuliskan sebuah karangan yang bertajuk cita-cita saya Semua orang ada cita-cita. Saya bercita-cita menjadi doktor kerana saya ingin membantu orang sakit. Nah demikianlah contoh karangan mengenai cita-cita menjadi polisi dan tentara.

Cita-cita saya adalah menjadi seorang polis. Setiap orang tentu mempunyai cita-cita. Aku dilahirkan dalam keluarga polis.

Namun cita-cita untuk menjadi atlet juga telah lama lebur pabila aku mengalami kecederaan di bahagian tendon dan menyebabkan aku tidak boleh terlalu aktif. Itulah 172 Contoh Cita cita dalam Bahasa. Contoh Karangan Cita Cita Saya Menjadi Polis - Rpl Gr Bk 8 Cita Cita Menuju Karier Sukses My ambition is to become a police.

Saya seperti orang yang lain juga mempunyai cita-cita saya sendiri. Ibu saya selalu menggalakkan saya supaya belajar memasak agar saya dapat mencapai cita-cita sayaSayasudah pandai memasak beberapa makananantaranya ialah mi. Saya bilang bahwa saya ingin sekali menjadi seorang polisi.

Dialog ini berisi frasa kosakata dan ungkapan bahasa inggirs. Episode website more episodes. Sempena peperiksaan UPSR tidak lama lagi MHS ingin meletakkan karangan yang bertajuk Cita-cita Saya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Cita -cita itulah yang akan menjadi pendorong kepada seseorang untuk belajar bersungguh-sungguh. Contoh karangan tentang cita cita. Jika kamu ingin menjadi Dokter selain belajar yang rajin olahraga dan yang.

Saya bercita-cita ingin menjadi doktor. Sebagai seorang pelajar saya juga mempunyai cita-cita Cita-cita saya ialah menjadi seorang doktor. It just like me since i was child i have a dream to be bussinessman.

Cita-cita saya adalah menjadi seorang chefSaya ingin menjadi seorang chef kerana saya sangat suka memasakSaya selalu memasak di dapur pada waktu lapangkadang-kadang saya selalu memasak. Cita-cita saya ialah menjadi seorang guru. Aku Seorang Polis.

Disekolah sedang sibuk mempersiapkan acara pesta Agustus-san. Semoga tamat SMA sekolah menengah atas aku langsung daftar polisi dan aku langsung diterima jadi polisi aku ingin menggapai cita-citaku. Di zaman seperti sekarang ini banyak sekali orang-orang yang terkena PHK sehingga mereka terpaksa menjadi pengangguran padahal mereka harus memenuhi kebutuhan keluarga mereka.

Sosok polisi di mata saya tak ubah sebagai pahlawan dalam angan-angan. Tetapi itu cukup membuat saya senang. Cita-cita saya - guru 2.

Saya mula berminat untuk menjadi doktor sejak saya dimasukkan ke hospital setelah melihat. Kini aku bertugas di Balai Polis Rawang. Jadi demikianlah sedikit ceritaku tentang impianku menjadi seorang polisi.

Kamu adalah genarisi muda yang mana terdapat masa depan dan cita cita bangsa ditangan masing masing dari kalian. Contoh Karangan UPSR Tulis sebuah karangan yang bertajuk Cita-cita Saya. Guru mendidik rakyat negara menjadi pekerja-pekerja mahir 3.

Senang sekali rasanya mendengar teman saya yang bercita-cita menjadi polisi.


Cita Cita Saya


Contoh Karangan Cita Cita Saya Menjadi Askar Transriau Com Portal Berita Untuk Semua Orang Kadang Kala Aku Terpaksa Mengorbankan Waktu Cutiku Untuk Bertugas Inurlhtmlintitleindex63313s


Karangan Cita Cita Saya Pdf


Contoh Karangan Cita Cita Saya Menjadi Polis


Cita Cita Saya Pdf


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Cita-citaku Ingin Menjadi Seorang Guru

Begitulah keratan sajak guru oh guru hasil nukilan Usman Awang. Guru adalah pejuang ilmu di garis depan. Cita Anganku melayang ke masa d...