Selasa, 14 Juni 2022

Cita Cita Saya Menjadi Doktor

Pada umur 15 tahun baru saya menerima masuk secara perlahan lahan cita cita sebagai pengamal perubatan tersebut. Dengan adanya cita-cita kita akan mempunyai semangat untuk mejadi pribadi yang lebih baik dari hari sebelumnya.


Cita Cita Saya Doktor Pdf

Waktu itu aku sedang mengalami sakit dan harus dioperasi karena ada benjolan dipaha.

Cita cita saya menjadi doktor. Aissshh semoga semeste mendukung keinginan anak baru kemaren sore ini. Teringat waktu ku masih kelas 1 sekolah dasar sd. Seorang doktor - طبيبا.

Dokter adalah seseorang yang mempunyai jasa menyembuhkan pasien atau seseorang yang sedang sakit. Mungkin saya boleh kongsikan bersama mengapa saya ingin menjadi seorang doktor terutamanya dengan mereka yang bergelar pelajar perubatan dan lepasan Sijil Pelajaran Malaysia SPM yang telah pun selesai menduduki peperiksaan tersebut. Tambahan pula kerjaya sebagai doktor merupakan kerjaya yang mulia.

Cita -cita itulah yang akan menjadi pendorong kepada seseorang untuk belajar bersungguh-sungguh. Ku merasa sebal melihat dokter yang. Bolak balik ke rumah sakit di Cipto Mangunkusumo dari rumah untuk pengurusan surat ambil darah dan pemeriksaan lainnya sebelum operasi.

Sebagai seorang pelajar saya juga mempunyai cita-cita Cita-cita saya ialah menjadi seorang doktor. Tulis sebuah karangan yang bertajuk Cita-cita Saya. Contoh Karangan Cita Cita Saya Menjadi Askar Karangan Tentang Cita Cita Dan Kerjaya Dulusaya masih ingat lagi time kecik2 bila arwah mak saya tunjukkan sekeping gambar yang memang dah lamapudar dan jenis pic lama2.

Karena dokter adalah seseorang yang sangat berjasa. Saya ingin merawat orang yang sakit. Seorang saudara sepupu saya ka Servulus Ndoa tahu sekali cita-cita saya ini.

Orang akan menghormati saya. Cita-cita saya - guru 2. Pada ketika itu minat saya untuk menjadi doktor memang tiada langsung sehinggalah saya ditawarkan untuk melanjutkan pengajian ke.

Papa bertugas sebagai pegawai tentera udara berpangkat mejar. Cita-cita dan usaha yang sudah dilakukan. Misalnya cita-cita saya ingin menjadi dokter.

Sebelum masuk tingkatan 3 perkataan doktor tak pernah ada dalam kamus cita cita saya. Setiap orang mempunyai cita-cita sendiri. Cita-cita saya - guru.

Saya akan mengenarkan bayaran yang murah. By Cikgu Ayu dot My April 22 2019. Ada yang ingin menjadi doktor peguam guru dan sebagainya.

Berdoa dan meminta restu kedua orang tua. Saya mula berminat untuk menjadi doktor sejak saya dimasukkan ke hospital setelah melihat tugas-tugas seorang doktor. Guru mendidik rakyat negara menjadi pekerja-pekerja mahir.

I want to be doctor help people and be useful in life time. Jadilah dokter yang bersahaja seperti di film Patch Adam. Kemudian dalam perjalananannya saya lebih memilih untuk menjadi seorang dosen.

Boleh kah nak jadi medical assistant tapi hanya bidang sains sahaja. Semua orang ada cita-cita. Cita - cita menjadi dokter.

Awak perempuan - أنت. Anugerah Bintang Nilam Sekolah Rendah dan Sekolah Menengah. Saya ingin merawat pesakit dan menggembirakan hati orang.

Most of time people just have ambition and desire in being number one but I want to help this world by becoming the doctor I think I. Cita-cita saya ialah menjadi seorang guru. Komitmen dan dedikasi sepenuh hati.

Saya perlu merawat pesakit dan memastikan mereka sembuh dengan sempurna. Ketika saya mberada di tingkatan 3 cita-cita saya adalah untuk menjadi seorang chemical engineer entah apa motif aku pon tak tahu. Tajuk Cita cita Saya Semua orang mempunyai cita-citabegitu juga dengan sayaSaya bercita-cita ingin menjadi seorang doktor suatu hari nanti.

Setiap orang mempnyai cita-cita. IQ-Nilam Login dengan mudah guna akaun DELIMa. Saya tak ingat secara pasti tetapi hal ini mungkin kerana semakin susah pada saya mata.

Permulaan saya tidaklah sama seperti orang lain. Kebanyakan orang ada cita-cita. Setiap orang tentu mempunyai cita-cita.

Cita-cita saya adalah untuk menjadi seorang pensyarah lelaki أملي أن أكون محاضرا. Yaasejak kecil aku ingin menjadi dokter meski biaya masuk kedokteran termasuk mahal ditambah dengan keluarga tidak ada yang dokter sehingga harus lebih banyak mencari-cari informasi sendiritapi biarlahtak penting bagiku saat ituyang penting aku punya cita-cita kalau sudah besar. Contoh Karangan Cita Cita Saya Menjadi Doktor.

Dokter dapat menyembuhkan penyakit yang diderita pasien. Kalau ingin menjadi seorang guru kita hendaklah mendapat ijazah pendidikan di institusi perguruan terlebih dahulu. Selain itu cita-cita ialah satu keinginan atau satu hasrat yang mendalam di dalam hati.

Apabila aku besar nanti aku akan menjadi dokter. Contoh Karangan Cita Cita Saya Menjadi Doktor Nell Herrera Jika temanya memang sesuai dengan drama yang akan Anda mainkan bisa disimak contohnya berikut ini. Cita-cita yang dipilih haruslah manfaat untuk diri masyarakat dan negara.

Saya perlu belajar dengan bersungguh-sungguh demi mencapai cita-cita tersebutTugas sebagai seorang doktor gigi bukanlah semudah seperti yang disangka oleh ramai orang. Ada yang ingin menjadi doktor jurutera arkitek guru jururawat kerani. Saya bercita-cita hendak menjadi seorang doktor.

Ada yang bercita-cita menjadi doktor sejak di bangku sekolah. Tulis sebuah karangan yang bertajuk Cita-cita Saya. Since I was a kid my passion into medical so strong I really want ot be paramedic.

Cita cita saya cuma nak jadi medical assistant sebab dalam fikiran saya mana mungkin saya dapat jadi doctor sebab saya tiada bidang fizik kimia biologi. Tulis karangan tentang cita-cita kamu apabila dewasa nanti. Saya akan memakai pakaian seragam doktor.

Apabila sudah dewasa saya bercita-cita menjadi seorang doktor gigi. Belajar dengan bersungguh-sungguh untuk mencapai cita-cita. Karangan cita-cita saya seorang doktor.

Kadang2 saya rasa down bila mengenang kan diri saya kelas hujung tapi cita cita saya sangat tinggi. Ada yang ingin menjadi doktor peguam guru dan sebagainya. Setiap orang tentu mempunyai cita-cita.

Menjadi dokter sering kali disebutkan sebagai cita-cita kita saat masih kecil termasuk diriku. Saya bercita-cita menjadi doktor kerana saya ingin membantu orang sakit. Karangan cita cita saya sekolah menengah.

Cita-cita saya ialah menjadi seorang guru. Selain itu saya akan membuka klinik saya sendiri. Oleh yang demikian saya mesti belajar dengan bersungguh-sungguh.

Dalam biodata karangan tidak ada apalagi dalam kehidupan nyata. Saya dulu tidak pernah punya cita-cita ingin jadi dokter bahkan sempat serius ingin kuliah musik tutur dr Yassin kepada detikHealth baru-baru ini. Cita-cita Saya Doktor Saya bercita-cita untuk menjadi doktor perubatan suatu hari nanti.

By Cikgu Ayu dot My April 22 2019. Guru mendidik murid-murid supaya tahu membaca menulis dan mengira. Contoh Karangan Cita-cita Menjadi Dokter Dalam Bahasa Inggris.

Ada yang ingin menjadi doktor peguam guru dan sebagainya. Cita Citaku Menjadi Dokter. Berpandukan ayat di atas kita boleh membina beberapa ayat yang seumpama dengannya dalam perbualan harian.

Ada yang ingin menjadi doktor peguam. Essay my ambition of a doctor. Kalau ingin menjadi seorang guru kita hendaklah mendapat ijazah pendidikan di.

Saya bercita-cita ingin menjadi doktor. Cita-cita saya adalah menjadi dokteruntuk menggapai cita-cita menjadi dokter tidaklah mudah karena di perguruan tinggi negri banyak sekali saingan nyaapalagi saya ingin masuk keperguruan tinggi saja sangat sulit pastinya tapi kalau kita usaha dengan sungguh sungguh pasti bisaCita cita saya adalah sebagai dokter anak karna saya terinspirasi. Saya akan menyelamatkan nyawa manusia.

Saya tahu tidak mudah dan tidak asal saja menjadi dosen. Dalam keluarga saya masih. Saya berminat untuk menjadi doktor kerana saya hendak mengubati orang-orang yang sakitJika ada ahli keluarga.


Contoh Essay Tentang Cita Cita Goresan


Karangan Cita Cita Saya Pdf


Cita Cita Saya Pdf


Cita Cita Saya Pdf


Cita Cita Saya Pdf


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Cita-citaku Ingin Menjadi Seorang Guru

Begitulah keratan sajak guru oh guru hasil nukilan Usman Awang. Guru adalah pejuang ilmu di garis depan. Cita Anganku melayang ke masa d...