Senin, 04 April 2022

Contoh Karangan Cita Cita Saya Menjadi Doktor

Sebagai murid kita boleh memasang pelbagai impian untuk menjadi apa sahaja. Sebaliknya saya akan sentiasa menjaga nama baik ibu bapa dan keluarga.


Karangan Cita Cita Saya 3no7397qxxld

Cita-cita saya setelah lulus kuliah nanti adalah menjadi seorang wirausaha yang sukses karena itu merupakan cita-cita saya dari kecil.

Contoh karangan cita cita saya menjadi doktor. Saya bercita-cita menjadi doktor kerana saya ingin membantu orang sakit. Dokter dapat menyembuhkan penyakit yang diderita pasien. Ayah sentiasa memberikan galakan kepada saya untuk menjadi doktor haiwan.

Episode website more episodes. Banyak sekali orang yang memiliki kemampuan dan keterampilan tetapi. Guru mendidik rakyat negara menjadi pekerja-pekerja mahir 3.

Dia disukai oleh ramai kerana kerajinan dan kemesraannya. Contoh Karangan Keperihalan UPSR Cita-cita Saya Rangka Karangan Permulaan. Persediaan pertama yang perlu saya ambil untuk mencapai cita saya ialah belajar bersungguh-sungguh.

Saya perlu belajar dengan bersungguh-sungguh demi mencapai cita-cita tersebutTugas sebagai seorang doktor gigi bukanlah semudah seperti yang disangka oleh ramai orang. Kita akan lebih bersemangat untuk belajar mencapai cita-cita yang kita impikan. Karangan cita-cita saya seorang doktor.

Selain itu saya akan membuka klinik saya sendiri. Setiap orang mempunyai cita-cita sendiri Isi. Tim ialah seorang doktor yang berdedikasi dan suka menolong orang.

Cita-cita yang dipilih haruslah manfaat untuk diri masyarakat dan negara. Dokter adalah seseorang yang mempunyai jasa menyembuhkan pasien atau seseorang yang sedang sakit. Yuk kita simak bersama.

Profesi disebut juga dengan pekerjaan. Contoh Karangan Ramalan Fokus SPM. Beliau bertugas di sebuah hospital swasta di Kuala Lumpur.

Contoh Karangan UPSR Tulis sebuah karangan yang bertajuk Cita-cita Saya. Kalau ingin menjadi seorang guru kita hendaklah mendapat ijazah pendidikan di institusi perguruan terlebih dahulu. Karangan Upsr cita-cita Doktor Kebanyakan orang ada cita-cita.

Oleh yang demikian saya mesti belajar dengan bersungguh-sungguh. Saya berminat untuk menjadi doktor kerana saya hendak mengubati orang-orang yang sakitJika ada ahli keluarga. Saya perlu merawat pesakit dan memastikan mereka sembuh dengan sempurna.

Saya akan menyelamatkan banyak nyawa manusia. Saya bercita-cita mahu menjadi seorang saintis yang terkenalOleh itu saya perlu belajar bersungguh-sungguh terutamanya dalam mata pelajaran SainsSaya mesti meminati dan memahami mata pelajaran ini menyiapkan semua tugasan yang diberikan dan membaca buku-buku tentang dunia. Tim ialah seorang doktor.

Kerjaya yang amat mencabar dan berisiko ini merupakan cita-cita saya sejak di bangku sekolah lagi. Menurut ibu seorang akauntan merupakan manusia yang berjasaAkauntan akan menguruskan kewangan sesebuah syarikatMalahan akauntan juga akan menasihati pihak pengurus syarikat supaya memperoleh keuntungan yang besar. Karena dokter adalah seseorang yang sangat berjasa.

Cita Citaku Menjadi Dokter. Di zaman seperti sekarang ini banyak sekali orang-orang yang terkena PHK sehingga mereka terpaksa menjadi pengangguran padahal mereka harus memenuhi kebutuhan keluarga mereka. Belajar dengan bersungguh-sungguh untuk mencapai cita-cita.

Contoh Karangan Biografi. Episode website more episodes. Beliau dilahirkan pada 7 August 1972 di Kampung Mewah Merlimau.

Begitu juga saya cita-citasaya adalah menjadi seorang doktor haiwan. Jika iya maka sekarang saya akan memberikan contoh karangan tentang cita-cita menjadi seorang dokter. Cita-citaku jadi Pemain Suling adalah I want to be a Flutist.

Cita - cita menjadi dokter. Cita-cita Saya Doktor Saya bercita-cita untuk menjadi doktor perubatan suatu hari nanti. Most of time people just have ambition and desire in being number one but I want to help this world by becoming the doctor I think I.

Tuliskan sebuah karangan yang bertajuk cita-cita saya Semua orang ada cita-cita. Sebagai contoh cita saya sendiri ialah untuk menjadi penulis novel yang terkenal. Untuk mencapai hasrat ini saya perlu berusaha menyiapkan diri dengan persediaan-persediaan yang lengkap kerana yang bulat tidak datang bergolek yang pipih tidak datang melayang.

Essay my ambition of a doctor. Saya ingin merawat orang yang sakit. Sebagai seorang pelajar saya juga mempunyai cita-cita Cita-cita saya ialah menjadi seorang doktor.

Saya bercita-cita ingin menjadi doktor. Dengan adanya cita-cita kita akan mempunyai semangat untuk mejadi pribadi yang lebih baik dari hari sebelumnya. Ku merasa sebal melihat dokter yang.

Cita-cita saya ialah menjadi seorang guru. Cita -cita itulah yang akan menjadi pendorong kepada seseorang untuk belajar bersungguh-sungguh. Tambahan pula kerjaya sebagai doktor merupakan kerjaya yang mulia.

Teringat waktu ku masih kelas 1 sekolah dasar sd. Saya memakai pakaian seragam doktor. Tim berasal dari Negeri Melaka.

I want to be doctor help people and be useful in life time. Bagi mencapai cita-cita saya saya perlu berusaha dengan gigih bermula daripada sekarang. Sejak kecil saya bercita-cita demikina kerana ingin mengikut jejak ayah.

Hal ini dikatakan demikian kerana untuk. Cita cita saya Setiap orang mempunyai cita-cita tersendiri. Apabila sudah dewasa saya bercita-cita menjadi seorang doktor gigi.

Ada yang ingin menjadi doktor peguam guru dan sebagainya. Cita-cita saya - guru 2. Contoh Karangan 5.

Cita-cita merupakan impian seseorangCita-cita saya ialah menjadi seorang akauntanItulah cita-cita saya sejak kecil lagi. Semua orang ada cita-cita. Guru mendidik murid-murid supaya tahu membaca menulis dan mengira Penutup.

Tajuk Cita cita Saya Semua orang mempunyai cita-citabegitu juga dengan sayaSaya bercita-cita ingin menjadi seorang doktor suatu hari nanti. Itulah 172 Contoh Cita cita dalam Bahasa. Apabila aku besar nanti aku akan menjadi dokter.

Setiap orang tentu mempunyai cita-cita. Dialog ini berisi frasa kosakata dan ungkapan bahasa inggirs. Since I was a kid my passion into medical so strong I really want ot be paramedic.

Bolak balik ke rumah sakit di Cipto Mangunkusumo dari rumah untuk pengurusan surat ambil darah dan pemeriksaan lainnya sebelum operasi. Contoh Karangan Cita Cita Saya Menjadi Doktor Nell Herrera Jika temanya memang sesuai dengan drama yang akan Anda mainkan bisa disimak contohnya berikut ini. Tulis karangan tentang cita-cita kamu apabila dewasa nanti.

Contoh karangan tentang cita cita. Tetapi untuk men realisasikan cita ini terdapat beberapa usaha yang perlu saya ambil untuk mencapai kerjaya impian saya. Orang akan menghormati saya.

Saya bercita-cita hendak menjadi seorang doktor. Contoh Karangan Cita-cita Menjadi Dokter Dalam Bahasa Inggris. Saya tidak mudah dipengaruhi oleh rakan-rakan yang tidak baik.

Kerjaya impian saya ialah menjadi seorang doktor psikologi. Waktu itu aku sedang mengalami sakit dan harus dioperasi karena ada benjolan dipaha. Setiap orang mempnyai cita-cita.

Saya ingin merawat pesakit dan menggembirakan hati orang. Saya akan berusaha memastikan agar impian dan cita-cita saya tercapai. Berdoa dan meminta restu kedua orang tua.

Menjadi pedoman hidup yang boleh membentuk saya menjadi seorang yang positif dalam segala hal. Cita-citaku jadi Pemain Piano adalah I want to be a Pianist. Jadi dokter dari dulu tetap favorit.

Contoh Karangan Cita Cita Menjadi Dokter dalam Bahasa Inggris dan Artinya To be a doctor is my dream since i was children because i think that if i would be an doctor we can help another person that sick and need help. Saya mula berminat untuk menjadi doktor sejak saya dimasukkan ke hospital setelah melihat. Ever since i saw my father working.

Cita cita menjadi Pengusaha Wirausaha Wiraswatawan adalah I want to be an Entrepreneur. Selain itu cita-cita ialah satu keinginan atau satu hasrat yang mendalam di dalam hati.


Contoh Karangan Cita Cita Saya Spexarto


Contoh Essay Tentang Cita Cita Goresan


Karangan Cita Cita Saya Pdf


Contoh Karangan Cita Cita Saya Menjadi Askar Transriau Com Portal Berita Untuk Semua Orang Kadang Kala Aku Terpaksa Mengorbankan Waktu Cutiku Untuk Bertugas Inurlhtmlintitleindex63313s


Cita Cita Saya Doktor Pdf


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Cita-citaku Ingin Menjadi Seorang Guru

Begitulah keratan sajak guru oh guru hasil nukilan Usman Awang. Guru adalah pejuang ilmu di garis depan. Cita Anganku melayang ke masa d...