Rabu, 30 Maret 2022

Cita Cita Saya Menjadi Seorang Doktor

Kepada anda yang berjaya mencapai cita-cita as a Doctor Tahniah saya ucapkan. Cita cita saya Setiap orang mempunyai cita-cita tersendiri.


Cita Cita Saya Pdf

Lebih tepatnya guru di desa terpencil.

Cita cita saya menjadi seorang doktor. Ayah sentiasa memberikan galakan kepada saya untuk menjadi doktor haiwan. Nama saya heliza. Sebelum saya menjadi seorang doktor saya belajar d salah sebuah universiti d kanadasaya belajar d sna selama 6 tahun dan 2 tahun d negara saya sendiri.

Saya perlu merawat pesakit dan memastikan mereka sembuh dengan sempurna. Sejak kecil saya bercita-cita demikina kerana ingin mengikut jejak ayah. Sejak kecil saya ingin berprofesi menjadi seorang guru.

Selain itu cita-cita ialah satu keinginan atau satu hasrat yang mendalam di dalam hati. Saya akan memakai pakaian seragam doktor. Tugas penting seseorang guru adalah mendidik anak-anak bangsa menjadi warganegara yang berguna.

I want to be doctor help people and be useful in life time. Oleh demikian saya berharap agar Tuhan akan menunaikan cita-cita saya. Saya ingin membalas jasa ibu bapa saya dan berkhidmat kepada masyarakat.

Saya yakin suatu hari nanti saya akan dapat jadi doktor yang baik dan dedikasi. Misalnya cita-cita saya ingin menjadi dokter. Pada saat kecil rata-rata orang memang berkeinginan untuk menjadi seorang dokter.

Secara tidak langsung saya akan menjadi doktor yang cerdas dan cergas. Human translations with examples. Kebanyakan orang ada cita-cita.

Bolak balik ke rumah sakit di Cipto Mangunkusumo dari rumah untuk pengurusan surat ambil darah dan pemeriksaan lainnya sebelum operasi. Ada yang ingin menjadi doktor peguam guru dan sebagainya. Selain itu cita-cita ialah satu keinginan atau satu hasrat yang mendalam di dalam hati.

Terukur alias bisa diketahui kapan mimpinya tercapai atau tidak. Mungkin di antara anda yang mahu menjadi Doktor dahulu atas sebab mahu merawat dan menjaga ibu bapa anda sendiri. Saya berharap agar cita-cita saya menjadi kenyataan.

Saya mesti bersembahyang dan berdoa. Seorang saudara sepupu saya ka Servulus Ndoa tahu sekali cita-cita saya ini. Saya perlu belajar dengan bersungguh-sungguh demi mencapai cita-cita tersebutTugas sebagai seorang doktor gigi bukanlah semudah seperti yang disangka oleh ramai orang.

Disinilah saya bercita-cita menjadi dokter. Saya mula berminat untuk menjadi doktor sejak saya dimasukkan ke hospital setelah melihat tugas-tugas seorang doktor. Saya berdoa dan berharap.

Teringat waktu ku masih kelas 1 sekolah dasar sd. Saya ingin merawat orang yang sakit. Kebanyakan orang ada cita-cita.

Orang akan menghormati saya. Jika saya mahu menjadi doktor saya perlu berusaha dengan lebih rajin dan perlu mengambil jurusan sains. Kemudian dalam perjalananannya saya lebih memilih untuk menjadi seorang dosen.

Saya bercita-cita menjadi doktor kerana saya ingin membantu orang sakit. Ada yang bercita-cita menjadi doktor sejak di bangku sekolah lagi. Masih setengah jalan menuju profesi yang dicita-citakan.

Kalau ingin menjadi seorang guru kita hendaklah mendapat ijazah pendidikan di institusi perguruan terlebih dahulu. Maka legasi itu perlu diteruskan. Most of time people just have ambition and desire in being number one but I want to help this world by becoming the doctor I think I.

Saya mula berminat untuk menjadi doktor sejak saya dimasukkan ke hospital setelah melihat tugas-tugas seorang doktor. Saya akan menyelamatkan nyawa manusia. Dokter adalah cita-cita yang diidamkan banyak anak.

Tulis sebuah karangan yang bertajuk Cita-cita Saya. Contoh Karangan Cita-cita Menjadi Dokter Dalam Bahasa Inggris. Apabila sudah dewasa saya bercita-cita menjadi seorang doktor gigi.

Contextual translation of karangan cita cita saya seorang doktor into Malay. Setiap orang tentu mempunyai cita-cita. Seterusnya saya mesti mentaati suruhan agama.

Kerjaya doktor sangat dipandang muliaSelain memberi pendapatan yang lumayankerjaya ini juga membolehkan kita berbakti kepada orang lain. Essay my ambition of a doctor. Saya bekerja d salah stu hospital d negara brunei darussalam.

Ada kebaikan dan keburukan dalam setiap kerjaya. Cita-cita menjadi seorang dosen. Bagaimanapun saya bebas memilih program ijazah yang saya minati dan kursus perubatan bukanlah pilihan pertama.

Sebagai seorang pelajar saya juga mempunyai cita-cita Cita-cita saya ialah menjadi seorang doktor. Selain itu cita-cita ialah satu keinginan atau satu hasrat yang mendalam di dalam hati. Saya bercita-cita hendak menjadi seorang doktor.

Saya mula berminat untuk menjadi doktor sejak saya dimasukkan ke hospital setelah melihat tugas-tugas seorang doktor. Cita-Cita Menjadi Seorang Dokter Menjadi dokter merupakan cita-cita ku sejak aku masih kecil karena menurutku dengan menjadi dokter kita bisa membantu orang yang sedang sakit dan membutuhkan pertolongan. Karangan cita-cita saya seorang doktor.

Jadilah dokter yang bersahaja seperti di film Patch Adam. Sebagai seorang pelajar saya juga mempunyai cita-cita Cita-cita saya ialah menjadi seorang doktor. Contoh Karangan Cita Cita Menjadi Dokter dalam Bahasa Inggris dan Artinya To be a doctor is my dream since i was children because i think that if i would be an doctor we can help another person that sick and need helpAnd also doctor is an profesion that merit because can help person that sick with the way relieve the disease or illness and make the patient back to normal condition.

Cita-cita saya Semua orang ada cita-cita. Dalam keluarga saya masih belum lagi adik-beradik yang ingin menjadi doktor. Setiap orang mempunyai cita-cita sendiri.

Sebagai seorang pelajar saya juga mempunyai cita-cita Cita-cita saya ialah menjadi seorang doktor. Tetapi kepada yang masih mencuba untuk menjadi seorang Doktor teruskan. Saya bercita-cita ingin menjadi doktor.

Cita-cita saya adalah menjadi seorang guru. Ada yang ingin menjadi doktor jurutera arkitek guru jururawat kerani dan sebagainya. Begitu juga saya cita-citasaya adalah menjadi seorang doktor haiwan.

Kerjaya doktor menjadi pilihan saya kerana saya ingin berkhidmat kepada masyarakat. About Press Copyright Contact us Creators Advertise Developers Terms Privacy Policy Safety How YouTube works Test new features Press Copyright Contact us Creators. Siapa je yang tidak mahu menjadi seorang Doktor.

Cita - cita menjadi dokter. Kebanyakan orang ada cita-cita. Ku merasa sebal melihat dokter yang.

Waktu itu aku sedang mengalami sakit dan harus dioperasi karena ada benjolan dipaha. Maklumlah kakak abang serta ibu bapa mereka adalah doktor. Cita-cita saya ialah menjadi seorang guru.

Ibu dan bapa mendorong saya supaya belajar bersungguh-sungguh supaya cita-cita saya hendak menjadi doktor akan tercapai. Ada segelintir pula memilih jurusan perubatan kerana desakan ibu bapa. Saya berumur 34 tahunSaya ialah seorang doktor bedah.

Since I was a kid my passion into medical so strong I really want ot be paramedic.


Cita Cita Saya Pdf


Karangan Cita Cita Saya Pdf


Karangan Cita Cita Saya Menjadi Doktor Gigi Wallpaper


Cita Cita Saya Doktor Pdf


Cita Cita Saya Pdf


Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Cita-citaku Ingin Menjadi Seorang Guru

Begitulah keratan sajak guru oh guru hasil nukilan Usman Awang. Guru adalah pejuang ilmu di garis depan. Cita Anganku melayang ke masa d...